08 januari 2012

Hejdå långhelg!

Jösses så lyxigt det känns att få massa lediga dagar så här i jul/nyår/trettonhelgstider. Jag som jobbat skift i massa år tar det inte för givet ännu. Å, andra sidan jobbar jag nu 40 timmar i veckan mot 38,25 som brukligt i skiftgång (beror på vilket fack ens skrå tillhör)


Idag sov vi till 09, låg i soffan och löste korsord och läste DN för att sen bege oss ut på en 7098 meters lång promenad (det finns appar som mäter sånt) I morse var det -6 grader men mitt på dagen bara -1. Må det vara kallt i januari för pappa ska hjälpa oss att sänka bryggan och det arbetet underlättar mycket om man har en is att stå på.
I Ragnhildsborgsbacken var det full kommers. Snökanonen gick för fullt och där var massor av pulka och skidåkande människor. Vackert med snö!
Nu har vi påbörjat kvällens middag: Tabboli, hummus och myntasåsen är klara, kycklingen väntar vi med tills vi närmar oss middagstid.

Det bästa med veckan som kommer är att vi bara jobbar 4 dagar, vi har semester på fredag då vi ämnar resa till Luleå :)







2 kommentarer:

Lill-Åsa sa...

Skönt med kort vecka. Borde införas varje vecka tycker jag.

Maribella sa...

Så mysigt det ser ut i backen, åkte ni?

Jag har också kortvecka, är ju ledig varannan fredag!! Underbart!
Kram