04 januari 2012

TV-tablåer

Jag vill i detta inlägg slå ett slag för tv-tablåer. Jag har svårt för detta slötittande där man zappar hit och dit. I mina ögon sett slöseri av tid att sitta och titta på något man egentligen inte är intresserad av. På TV går det fantastisk bra grejer ibland! Har man koll på tablån behöver inte TV:n slås på förens när programmet börjar. Ni har väl inte missat Mildred Pierce som går just nu? En miniserie i 5 avsnitt, varav 2 visats redan (finns på svt/play tror jag) Jag som missat Sopranos håller ju på att se igen den nu. Det blir ett eller två avsnitt om kvällen. Någon därute som sett The Wire? Ska vara ruskigt bra och nästan lika prisbelönt som Sopranos.

Rollen som Mildred spelas av Kate Winslet som är en av de vackraste jag vet. Läste ett reportage om henne i dag i Femina (eller om det var Damernas) Hon röker, svär och är väldigt jordnära vet jag nu mer.

Apropå TV och film: Har ni sett Pianisten? Inte pianot eller den danska pianisten som är en helt annan film, utan den som Roman Polanski regisserat. Jösses så bra!

Dagens “vad jag kan mycket grejer”: Min IPad har inte velat rotera bilder. Har försökt med gud vette allt. Googlade på saken och nu funkar den. Pinsamt lätt faktiskt. Världens äldsta och bästa teknikertrix. Stäng av sätt på igen Ler Jag trodde att jag stängde den varje gång jag stängde locket men så var det ju (förstås) inte!

I övrigt kan jag konstatera att för en morgonpigg människa som älskar rutiner sliter det på att jobba 2 nätter på raken. En natt går med 2? Känner mig överkörd och vare sig min kropp eller hjärna har kommit upp i full fart ännu. I morgon halv arbetsdag på kontoret och sen kryssning!

4 kommentarer:

Gun sa...

Måste kännas lite som jetlag att jobba natt. Jobbigt.
Vilken kryssning ska du på?
Kram kram

Lill-Åsa sa...

Vi såg ett par avsnitt av The Wire, men det var inte riktigt vår grej. Lite deprimerande. Men vår fd granne Kenneth tyckte det var det bästa som gått på tvn, så det är nog bara en smaksak.

Lotta sa...

Jobba natt skulle jag inte klara av. Hujedamig så jobbigt och så otrevlig jag skulle bli :-)

Kryssning låter desto trevligare.

Kram

LindaF sa...

Gud vad kul det ska bli med kryssning. Fick veta idag på hockeyn att min pappa ska på samma resa med hela sin firma, men jag höll god min och sa inget. Tänkte byta hyttnyckel med honom då lyx-hytterna var slut och vi fick nöja oss med A-hytt ;)