22 december 2010

Skaldjursjulbord

I dag blev jag och Kicki utbjudna av chefen på lunchjulbord. Vi var på Naglos som ligger vid Gustav-Adolfstorg. Där hade vi blivit tipsade om ett smått fantastiskt julbord. Oh my Lord, för en skaldjursälskare som mig var det som att komma till himlen. Ett kallt Gewürstraminer därtill som pricken över i:t.

IMAG0164 

Jag åt så jag skämdes: 3 hummerhalvor, ostron, rökta räkor, massa rom. Det var nog inte billigt men gratis är ju alltid gott. Tusen tack Geir-Erik för ditt initiativ och generositet. Tack både Kicki och Geir för fantastiskt trevligt sällskap, er vill man gärna hänga med.

IMAG0165

Här ser ni Geir-Erik och Kicki och Gustav-Adolf (borde det i alla fall vara som står staty på torget som bär hans namn)

IMAG0169

När man ända var i stan passade jag på att springa förbi Hötorget och köpa snittamaryllisar. 5 stycken för 100 kronor är sjukt billigt (som lök på laxen fick man med pinnar att sätta ini stjälken)

IMAG0170

Väl hemma hade det kommit blommogram, även det en fin amaryllis från min VD, otroligt vacker.

IMAG0171

Hemma har jag städat fast det bara är onsdag. I morgon jobbar jag halvdag, min förstfödda fyller 22 år och sen är det ju uppesittarkväll, inte håen vare sig vill eller hinner man städa då.

Ha en bra onsdagskväll och glöm inte bort att tindra lite mitt i julstressen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket fantastiskt julbord. Mycket bättre än det vanliga, som i mitt tycke är väldigt överskattat. God Jul på er från en helt ostressad Lill-Åsa.

EuroFlorist sa...

Härligt att bli överraskad av blomsterbud, det kan verkligen förgylla en vecka!

Nästa gång du själv vill färglägga någons vardag med ett blommor kan du använda kod "JOY" för lite rabatt.

Vi önskar dig en blomstrande start på det nya året!

/EuroFlorist