16 december 2010

Rapport från en sjukbädd

IMAG0133

Låter ju kanske måhända allvarligare än det är. Jag har ju inte ALS, cancer eller annan obotlig sjukdom. Hostar upp “ni vill inte veta vad”, och har en liten futtig förpackning kvar av jumboförpackningen med näsdukar jag införskaffade i lördags. Tänker tillbringa dagen med boken jag påbörjade i förrgår och med nya Tara som låg i brevlådan i morse (men måste ju ha kommit i går?) Vi har ju en tämligen ny postlåda (en stor en) och har i dagarna lärt oss att posten kan fastna uppe i inkastet så man tror att man är postlös. Har tom ringt pressens morgontjänst och skällt någon gång för att sen upptäcka att när de väl varit här den andra omgången har de puttat ner den första tidningen :o)

Tara var som gjord för just mig, eller vad sägs om ett reportage om killmorsor ett om hur man får mindre mage (mitt största och eviga intresse efter barnen men dom räknas ju inte in i kategorin intressen) Skulle jag lägga ner samma tid på annan hjärnverksamhet än bantning/platt mage skulle jag kunna vara kärnfysiker nu (vet inte hur lång utbildning dom har men jag gissar att den är väldigt lång) Som lök på laxen fanns förstås en tomt korsord. 

 IMAG0132IMAG0134

 

 

 

 

 

 

 

I övrigt toksnöar det ute åt olika håll var gång man tittar ut, otroligt vackert! Den snö som hade hunnit blivit gråsjaskig och ful blir nu åter oskuldsfull vit!

1 kommentar:

Lotta sa...

Låter till och med lite skönt att gå hemma och vara lite krasslig :-)

Toksnöat vilket inte bara är vackert. Lite jobbigt också.