13 december 2010

Sankta Lucia

 

Lucia på dagis

Axel är tomte på Lillhaga förskola, gissar att fotot är taget 1997 eller möjligen 1998. Fröken heter Eva och den söta men möjligen lite sura tärnan heter Emelie som även bodde granne. Tomteflickan mellan Axel och Emelie heter Linnea om jag minns rätt.

Jag är hemma från jobbet och är sjuk. Toksnuvig, rödflammig i ansiktet med fin rödfnasighet runt näsan svettas jag så fort jag rör mig. Vaknade av övriga familjen i morse, såg på Lucia på TV och känner mig som en motvalskärring när jag säger att det var bättre förr. Då var det barn som lussade i TV kl 06 på morgonen. Tycker att det är 100 gånger bättre/gulligare med barn än gravallvarliga vuxna som lussar.

Ha en trevlig Luciadag alla läsare, jag tänker ligga i soffan och sängen och läsa och se på TV. I kväll tänder vi massor av ljus och hoppas att barnen kommer och lussar för oss :o)

4 kommentarer:

Lollo Lemmetty sa...

Stackars dig Hoppas att du kryar på dig och blir frisk snart. Å jag så barn som lussade i morse på Tv4.... inte pyttesmå men det var barn i alla fall =o).
Kram Lollo L

Mamma sa...

Så söta! men vi ser fram mot lördagen då får vi små fina Lucior och stjängossar
Kram

Lotta sa...

Krya på dig vännen. Tänk jag minns inte att det var barn som lussade i tv på luciamorgonen. Minns att mamma alltid satte på tv.n så att vi inte skulle missa Luciatåget :-)

Maribella sa...

Hoppas du är på väg mot friskhet snart!
Jag såg inget lussetåg igår, varken med stora eller små människor...!

Kram