05 december 2010

Lördagskvällen i bilder

 

I går kväll kom Oskar och Nina över för en bit mat och lite umgänge. Oj, vilken trevlig kväll vi fick!

Jag och min Oskar. Jag är dubbelt så gammal som han är just nu och fick således honom när jag var lika gammal som han är nu (22)IMAG0110

                                          Magnus och NinaIMAG0111 

Oskar har spelat gitarr sedan länge. Alla mina söner är rätt musikaliska vilket måtte vara ett arv från barnafadern, jag kan tyvärr vare sig spela eller sjunga. När jag gick i låg och mellanstadiet fick typ alla tjejer i hela skolan utom jag och Pilla vara med i skolkören. Det säger väl en del? IMAG0113Tack Oskar och Nina för att ni ville hänga med oss en hel lång lördag kväll, vad kul vi hade!

Det här fönstret har jag skrivit om tidigare. Det är beläget just vid min säng och genom det följer jag årstidernas växlingar. Vi gör snart en rokad i vårt hus och i där jag och mannen sover kommer det snart att vara 2 flickrum. Jag får ett annat fönster att ligga och titta ut genom men där finns tyvärr  ingen lönn eller annat träd heller för den delen. IMAG0116

En bra dag med sovmorgon, läsning*, vinterpromenad, ännu lite julklappsinköp, reprisen på Så mycket bättre samt god middag (fläskfilé, klyftpotatis samt Magnus underbara paprikasås) Av tiden som är kvar denna helg ska jag slå in julklappar, läsa ett kapitel och se en film (Pippa Lees hemliga liv) I morgon jobb och en resa till Kalix. Fy, vad helgerna går fort!

*Har börjat på Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann, satan vad den är rolig!

4 kommentarer:

Åsorna sa...

Ska du till Kalix igen? Räcker inte vintern vi har här?
Vilken mysig kväll ni såg att ha haft igår och vad mysigt att vuxen-umgås med sina barn.

Ja, visst är boken bra. Helt fantastiskt rolig! Pinsam att läsa på tunnelbanan dock :)

Mamma sa...

Underbart att få umgås så med sina barn. Den boken du läser har jag hört så mycket bra om så man kanske kan få låna den om det är din bok.
Kram

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Vilken fin utsikt du har - än så länge. :)

Kram

Lotta sa...

Marie, du kan ju inte rå för att din röst är mer lik en symaskin än en sångfågel :-)

Nesser boken har jag kommit halvvägs i. Så bra!