23 december 2010

Och granen står så grön och grann

IMAG0172 Första året vi inte har haft en endaste unge till hjälp. Saknar dom så jag kan dö, men som extra bonus kommer mina söner i morgon till Kalle Anka fast de egentligen skulle vara här på fm. Man kan inte få allt. Tjejerna får en vit jul i Småland hos mormor och morfar med sin mamma och har det bra, så det är egentligen inte synd om någon.

Jobbat, kalasat för Oskar, plockat fram tomtar, kompletteringshandlat,  klätt granen och nu snart ska vi smaka skinka och sill. Till det en kall snaps och en Samuel Adams vinterlager och sällskap av bästa tänkbara sorten, MagnusBild044 På bilden ser ni en av de alla islyktor jag gjort inför jul (och snapsen på kylning). Otroligt enkelt och fint (tycker jag i alla fall)

Dan före dan i dag och i mitt tycke nästan den bästa av alla juldagar! Jag älskar att ha allt framför mig, har tyvärr svårt att leva här och nu. Fast jag övar och ska bli bättre. Idag är en fantastisk dag. Huset luktar såpa, gran, hyacinter och nu skinka. Här och nu var det….

1 kommentar:

LindaF sa...

God Jul till er båda! Hoppas ni får en underbar helg på alla dess sätt <3 kramar från Fröberg/Dahlman <3