09 december 2010

Man gör lite grejer

Tja, man har ju inte hunnit baka och skura lister eller så. Men förutom att stå i bilköer och jobba i 8 timmar har jag handlat, lagat mat (stuvad spenat, potatis och korv) städat, tränat och sett på Robinson. Inte illa pinkat av en frusen och trött djäkel. En snygg dörrkrans sprang jag på när jag skulle handla potatis. Blixten i glaset ser ju väl ljus ut men ni ser ju ändå? Egentligen tycker jag att man inte sätter ut julkransen på dörren förens till Lucia men det är ju på måndag, dessutom har ju mina grannar som kommer från andra länder haft adventsstakarna uppe sedan flera veckor före 1:a advent (vlket är ett grovt regelbrott enligt mig)

IMAG0122

I bland får jag för mig att jag kanske har en släng av hypotyreos. Ger ju symtom som stämmer på mig (och typ alla kvinnor som är trötta, lätt går upp i vikt, fryser och blir förstoppade då och då) Inte en chans säger kunnigt folk man frågar, för även om jag tycker att jag har dåligt med energi så anser inte andra att jag har det. Ska sluta gnälla. Det finns en massa bra grejer om man väljer att se dom:

Jag håller vikten

Det luktar fantastiskt gott i mitt hem (av ett yankee doftljus jag köpte i NY)

I morgon har vi julfest på jobbet

På lördag ska vi ut och äta julbord med Linda och Fredrik

Så där ja. Vad gör det att golvlisterna behöver skuras och kakburkarna står tomma?

3 kommentarer:

HemmahosSussie sa...

Mina golvlister är fulla av damm och hundhår (men det struntar jag i och går ut i vintern istället), kakburkarna är fulla MEN jag skulle hellre gå på lokal.
Nu luktar det iofs gott av alla julkryddor och min vikt lär väl öka i samband med att burkarnas innehåll sjunker.
Ha det så kul på lördag.

Anonym sa...

Det var många svåra ord i den där hypotyreostexten och det lät inte så roligt att ha den så den får du nog avbeställa.
Ha en trevlig helg!
Lill-Åsa

Mamma sa...

Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete som man brukar säga. Dessutom tror jag inte listerna är så skitiga.
Trevlig helg
Kram
PS ses på söndag hos mormor DS