31 december 2010

Mormor, hockey och Henkan & Fia

IMAG0190

Efter jobbat åkte jag och Gun till mormor. I dag var ingen bra dag, hon var trött. Både sömnig och trött på livet. Hon och morfar skulle ju “gå” samtidigt, hon är klar nu sa nu. Väntar bara på att döden skall komma och ta henne till sin Harry. På bilden äter hon chips och dricker cider och snygga storasyster Gun sitter bredvid och ler så vackert.

Hem och städa lite (började i morse) Lagade mat, fick ihop en hjortronparfait tills i morgon, åt och sen åkte vi på hockey. Orkar inte ens prata om det. Mycket orättvist resultat!

Henkan och Fia var med på hockeyn. Sen kom de med oss hem och åt hummer & räkor, till det bubbel för oss som ville. Fia ska föda barn om 2 veckor och det är en liten tjej som väntar på dagens ljus. Spännande!

Nu har barnen lagt sig, mannen och jag i soffan, undrar hur det ska sluta?

2 kommentarer:

mammaxtre sa...

Jag tänker att det är få förunnat att känna sig färdiga med livet.

Hummer, som jag fortfarande inte ätit. När jag väl fått mina smaklökar åter ska jag baske mig köpa hem hummer :-)

Gott nytt år vännen.

Maribella sa...

Ha en bra nyårsafton och ett underbart 2011!!