15 december 2010

Eat, Pray, Love

Då 100-åringen och alla tidningar var slut före snuvan så Lyckan, kärleken & meningen med livetskulle det börjas på en ny bok. Lotta som skämmer bort mig med tidningar har även skickat med 2 böcker som legat och väntat på nattygsbordet. De får ligga ett tag till för jag är så nyfiken på just denna som kommer att få en hel del av dagens tid. Började i går kväll och so far verkar den lovande.

Snuvan  har nu utvecklats till en “riktig” förkylning. Slemhosta har tillkommit och jag gissar att jag hållit hela (lilla) radhuset vaken i natt med mina hostningar och harklingar (det går ju fasiken inte att göra det tyst!)

 

I övrigt kan man glädjas åt det fantastiska decembervädret. Sol, blå himmel och minusgrader. Hur många decembermånader kan skryta med det söder om dalälven? I fjol var ju julen vit men i år har ju hela adventsperioden varit det och detta trots att 1:a advent var i november.

       Ha en bra onsdag läsarna mina och tack för att just du tittade in!

3 kommentarer:

LindaF sa...

Krya på dig gumman! Önskar jag kunde komma med något bra tips men där sitter du på kompetensen! Kram på dig!

Maribella sa...

Har nyss hämtat hem min min Wildfire.....ringer kanske om jag behöver assistans!
Kram, o krya på dej.

Anonym sa...

Dra mig baklänges vilken underbar vinterbild!!!!
Krya på dig