04 december 2010

Man förbereder sig

IMAG0104

I dag har vi slagit in julklappar. Jag har slagit, tejpat och snörat och mannen skrivit etiketter. Jag brukar köpa dagstidningar när vi är ute och reser för att använda som inslagspapper och således blev många klappar inslagna i New York Times denna jul.

I går var vi hos Maria och Björn. Calle fyller 18 i veckan och firades. Tyvärr blev bilderna på honom suddiga eller så syns inte ansiktet. God mat och vin och trevligt sällskap blev vi bjudna på. Kvällen avslutades i vanlig ordning med ett parti Hojta. Försökte publicera en bild från vår kortspelande men fotot kom inte med och lika bra var väl det för jag förlorade :´(

I kväll kommer min älskade förstfödde och tillika 193 cm långa son med flickvän över på mat. Eller mat och mat, vi ämnar äta skaldjur, trots att hummern var slut. Vi bjuder på chevrékokta musslor, vitlöksstekta tigerräkor, rökta och färska räkor med aioli, Kalixrom, bröd, sallad, avokado och brännvinsost. Ska nog slinka ner. Foton från i kväll kommer i morgon!

                                       Ha en bra lördag!

    PS Gud om du finns, snälla, snälla gör fler lördagar i almanackan! DS

2 kommentarer:

Lotta sa...

Julpåsarna inköpta i Valencia syns inte til :-)

Jag ska ha en helkväll inom kort. En kväll med glögg att värma sig med under tiden jag slår in julklappar coh skriver kulkort. Mys på hög nivå.

Ha det gott älskade vän. Ps, jag är nyfiken om det roliga på jobbet :-)

Chrissan sa...

Vilken hög!:)