11 december 2010

Man snorar

Så kom turen till mig. Inte turen som i lyckan utan turen som min tur att bli förkyld. Alla barnen har ju gått igenom denna snuva och nu kom den till mig. Ska man se något bra så är den utan hosta. En rejäl nästäppa inkluderandes nässekretion (snor alltså), orkeslöshet och ont i bihålor och huvud. Provade ett sånt där amerikanskt migrän piller i går kväll (var hemma tidigt från julbordet som ni förstår) hjälpte föga. I morse fick det bli den gamla vanliga Sumatripan + spikmatta. Migränen försvann och man får vara glad för det såklart.

Maken och sonen har varit på handledarutbildning 09-12,30. Vi andra gick med Lukas och den gäller nu mer i 5 år. Snart får alltså lilleman även han köra bil (nåja, övningsköra med handledare i alla fall)

Vi ställer således in kvällen planerade julbord i glada vännerslag och stannar hemma i soffan. Mjukisoverall på och en kopp varm glögg får det bli (en patient lärde mig att det är slemlösande)

                    Ha en bra lördagskväll läsarna mina!

1 kommentar:

HemmahosSussie sa...

Åh, vad tråkigt. Både med förkylning och inställt julbord. Vet hur det känns, går med ont i ansiktet och toksnuva själv sen flera dar.
Men du, testa en kopp Jägerte, kanske inte så slemlösande. Men man känner sig i alla fall piggare.(för stunden)
Krya på dig