20 december 2010

Övning ger färdighet

I dag kom handledarbeviset! Nu kan jag inte längre klara mig undan. Barnens pappa har lärt de äldre sönerna att köra bil men nu bor ju Axel hos mig och pappan har inte heller hunnit få sitt handledarbevis. Vi begav oss till den stora parkeringen i stan där typ varenda unge i kommunen har lärt sig grundkursen i att köra bil. Den som handlar om att få bilen att rulla utan att få motorstopp. Först gick det ganska dåligt, sen gick det jättebra. Sen stannade vi och började om från början och då gick det sådär men till slut fick han till det. Vi hade en riktigt rolig stund i alla fal l& skrattade jättemycket!IMAG0159 När vi ändå var borta i den änden av stan så passade jag på att handla julöl- Med åren har jag lärt mig att just julöl inte är så jättegott, men ack så vackra flaskor att duka med. Därför köpte jag 4 klassiska julöl, Samuel Adams Winterlager (som ju inte är en julöl utan en lager) och några Nils-Oscar.IMAG0160I övrigt kan man konstatera att äntligen har förkylningshelvetet vänt. Klar förbättring! Nästan ingen snuva, bara lite slemhosta kvar. På jobbet hade det hänt massor, kändes som om man sjuk en månad typ!

Tänk att det redan är julvecka. Nu sitter vi framför dumburken och tindrar framför Ernst som pysslar för fullt. Snacka om att ha öga för det där lilla extra!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Vad skönt att ni skrattade gott medans övningskörningen pågick :-)

Marcus längtar....

Anonym sa...

Det känns som igår som jag tog körkortet men det är hela fyra och ett halvt år sedan. Tänk att jag bara är fyra och ett halv år äldre än din yngsta son ;)
Skönt att du äntligen är bättre!
Lill-Åsa