04 september 2010

Nytta

Har man gjort i dag. Tagit tag i en gammal surdeg kan man också kalla det. Vi har köpt en egen slipmaskin (lånade Christer och Lottas förut) Slipat i timmar  och därefter oljat våra utemöbler men det blir ändå inte bättre än så här. Nåja, det är mycket bättre än innan. Vad i håen ska man ha för material i utemöblerna för minsta underhåll och som ändå är snyggt? Plast är fult, vitt målat är fint men lär ju inte vara det så många säsonger (i alla fall om de inte står under tak) I stugan har vi plast = inget underhåll men inte så snyggt (men va fan, det är ju en sommarstuga) Denna grupp köpte vi när vi köpte huset för 3 år sedan, oljat noga, men inte tillräckligt tydligen…

I underbart septemberväder har jag och mannen således tillbringat det mesta av dagen utomhus. När mannen ville gå ut i svampskogen åkte jag och handlade (han är lätt manisk på det där med svampplockning) Mina händer och armar skakar ännu av slipmaskinens durr och mina handflator är så ömma så ömma. Betyder antagligen att man har kontorshänder.

P9040002

I går unnade jag mig en fredagsbukett med blommor, det gör så mycket i hemmet och fram för allt i själen med färska blommor i hemmet. Gladiolus är en favorit!

P9040001 I dag äter vi detta. Mamma bjöd på det en gång och det var supergott. Sallad till det för mig och potatis eller ris till de andra. Den första utmaningen är dock att bli klar med DN:s lördagskryss. Ha en bra lördagskväll på er!

1 kommentar:

Maribella sa...

Den maträtten är en klar favorit här med!
Vi har lika möbler, våra är visserligen under tak, har inte gjort något alls med dem eftersom jag hört (o sett) att teak man inte oljar blir snyggt gråaktiga och tåliga! Tror och hoppas att det funkar!
Kram