23 september 2010

Höstdagjämning

I dag är det höstdagjämning och i stället för att sitta på ett utehak vid medelhavet i 25 gradig värme och flamsa med de 9 bästa systrarna och väninnorna så sitter jag i nystädat hem och tittar på AIK – SSK med bästa sonen och mannen.

Bild0212             Underbart vacker blomma dagen på promenad under lunchrasten.

Bild0213                Denna park ligger mellan mitt jobb och Liljeholmens Centrum

En bra dag trots allt. Fick en massa saker gjorda både på jobbet och hemma. Nu vill jag bara ha nytt datum bokat för tjejresan. Då skulle det kännas ännu lite bättre!

Efter mycket velande har jag beslutat mig för att ta ut min semesterdag i morgon. Mannen har jourkomp och barnen går till sina andra föräldrar. Innebär att jag och mannen har 3 dagar ensamma att förfoga över. Vi åker till Getis i morgon och troligen till Bokö på lördag. Det kommer att bli en bra helg!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Vad härligt att ha en bra helg att invänta. Jag vill också till landet, nu när man ändå blev hemma. Men landet kan inte prioriteras, tyvärr.

Kram

Åsorna sa...

Det låter som en bra plan att ta en semesterdag att njuta med mannen.
Vi kan rekommendera Bratislava men det är inte lika billigt som Krakow.
Vi återkommer med datum troligen redan på söndag. Vi kommer hem redan på lördag kväll
Kram