03 november 2010

Ytlig materialist

Bild0261Tänk vad lite lunchshopping kan få en glad. Särskilt när man slipper köpa de stora storlekarna :o) En röd jumper (föresten vad är det för skillnad på en tröja och en jumper?) är något vågad för en svart/vit person som mig. Handskarna är jag nog mest glad för. Apcoola om jag får säga det själv (och det får jag ju för det är ju min blogg) Ett par underbyxor av samma märke som sönernas alla kalsonger ramlade med av bara farten. Av den lite rejälare sorten, sådana jag gillar. Tänkte en snabb tanke på kvinnorna i Afghanistan och kände mig som en ytlig materialist, men tröstade mig lite snabbt med alla Axels kläder som vi skänkte till läkarmissionens secondhandbutik för någon vecka sedan och på att jag är ju faktiskt blodgivare och har haft fadderbarn i massa år.

Åkte och skulle gymma direkt efter jobbet. In i omklädningsrummet, av med alla jobbkläder och DÅ upptäcker jag att jag inte har någon t-shirt med att träna i, grrr. Eftersom jag hade skjorta på jobbet föll det också (träna i adidasbyxor och skjorta, skulle inte tro det) Nåväl, jag hade en baddräkt med i träningsväskan så jag slängde mig i spat och drog av 40 längder. Träning som träning.

Väl hemma drack jag proteinpulversmiddag, smakade bra. Ska dricka te och äta 2 finncrisp lite senare, något att se fram mot :o)

4 kommentarer:

Maribella sa...

Haha, finncrisp - har jag cravings på nu! Köpte också flatbröd idag, 15 kcal per (pappers)skiva. Asgott med minikeso, lite skinka och groddar! Livet är bra härligt när man få tugga!!

Chrissan sa...

Snygga handskar!
Behöver köpa mig ett par jag med.

Gun sa...

super snygga handskar
träning är ju huvudsaken

HemmahosSussie sa...

En jumper är väl mer kvinnlig, lite mer skräddad och en tröja lite mer "slapp" och passar både man och kvinna.
Så tror jag i alla fall.
:-D
Och det är inte ofta man hör talas om jumperset till karlar.......

Var det MQ? Behöver också nya handskar och dom där var kalssnygga.