10 november 2010

Lagen om alltings djävlighet

Åsa ringde idag och sa att det skitigt sig med lägenheten. Jag som just kom från möte hann tänka 1 miljon tankar. Jag trodde att det var den dom bor i nu och sålt och tänkte att dom vill bo hos oss tills de emigrerar, och vi bor redan trångt (varannan vecka) Shit tänkte jag men finns det ♥:e rum så finns det stjärterum. Nu var det “bara” lägenheten i Valencia som skitit sig. Är det inte franska flygledare så är det något dj-a elfel. Nåja, de hade ersättningslägenet, den här valde vi! Blir så bra så. Inga terrasser men vi får hänga på uteserveringar :o)

Bytte mobiloperatör i morse 04.00 hittade inte simkortet hemma och var säker på att det låg på jobbet. Det gjorde det inte. Fick panik, tänkte åka hem igen (=6 mil i 08:a trafiken i rusning) Tänkte om och tänkte det är ju bara en telefon. Har således klarat mig utan den hela dagen.  Jag överlevde. Hem via IKEA för att köpa tjocka, långa stearinljus till advent, för nu finns noll andra dagar då jag kan göra det på före 1:a advent!

Hem och bytte om och körde Axel till rinken och mig till gymmet. 40 minuter kondition och lika länge gym. Grymt nöjd med mig själv ska jag nu hoppa in i duschen innan jag dricker kaffe med mannen i soffan. En bra dag har passerat i mitt liv (om än väl intensiv)

                           Ha det gott på er alla!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Vem bryr sig om lägenheten, egentligen. Vi kommer iväg, det är viktigast.

Anonym sa...

Ha ha ha. Ja, det hade väl varit mysigt om hela pingvinfamiljen kom och bodde i Södertälje fram tills slutet av februari. Trångt och mysigt :)
Lill-Åsa