08 november 2010

Brrrr

Vad kallt det är! –8 när jag åkte hemifrån i morse. Trots det och trots att Kicki inte var på jobbet i dag gick jag min promenad på lunchen. Kallt framför allt om händerna (trots de nya, coola handskarna)  Ont i knäna har jag också (mycket gnäll nu) Snubblade ju ordentligt i lördags i videobutiken, rakt ner på knäna i marmorgolvet. Kände mig jättedum och det gjorde så dj-a ont att jag ville kräkas. Men “det gick så bra så” sa jag när hon som jobbade där kom rusande…IMAG0016                                          Foto från ett fruset Liljeholmen

                      I kväll kommer Linda och Fredrik över, trevligt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen, du med onda knän och Gun med taskiga hälar. Hur ska det gå på en weekendsresa när man går så mycket? Mycket Cava är nog svaret :)
Lill-Åsa

Åsa E R sa...

Ja varför säger man att det gick bra fast man ser stjärnor av smärta, när någon man inte känner undrar?
Samma sak när någon ringer och väcker en så ska det mycket till innan man erkänner att man faktiskt blev väckt. "Nej, jag var vaken, ingen fara..."

Anonym sa...

Vackert är det i kalla Svea:) Hoppas dina knän mår bättre på onsdag - brukar ju ta några dagar...

Anonym sa...

Åsa, man kan ju också hänvisa till sin skada och därmed slippa knatandet och bara sitta på uteservering och läppja cava, vitt vin och malt läsk med solglajorna på? Så skulle jag löst problemet :) //Magnus