28 november 2010

1:a advent

Jag älskar adventstiden och julen. Har alltid gjort även om just själva julen blev mer svår och ibland lite ledsam när jag skilde mig. Fast mina barn är stora vill jag så gärna alltid vara med dom, allra särskilt på julen. X-et tycker jag är lite knäpp, 2 är ju vuxna och lilleman är ju 16 så det är väl dags att töja och dra och kanske klippa navelsträngen även på julen men…

Idag kommer dock alla på middag, det ser jag fram mot! Har gjort massa ärenden idag. Skulle bland annat köpa en snöskyffel då den förra pajade ungefär vid sista snön i fjol vintras. Visade sig vara lättare sagt än gjort. Slut i hela stan typ. Skam den som ger sig, ÖoB hade några kvar. Sen har jag med hjälp av Malin fortsatt adventspynta. Ser inte lika bra ut på kort då blixten lyser upp så himla mycket (den hängande tomten bryter överarmen varje år, i år var superlimmet slut)

IMAG0089

IMAG0090

IMAG0091

                    En liten god gärning har vi också gjort, mat till småfålarna!IMAG0093                                           

             Nu vankas det matlagning, trevlig advent på er alla!

3 kommentarer:

Lotta sa...

Vilken fin header. Den passar dig mycket bra.

Ha en riktigt trevlig adventsmiddag.

/ Lotta som skulle gå sönder av ledsamhet om jag inte fick fira jul med mina barn. Förstår dig så väl. Kram

Mamma sa...

Välkommen hem! Nu är det bara att vänta på tomten och gröten. Själv har jag varit i Fagersta på julmarknad i hembygdsgården. En riktig nostalgitripp.
Så mycket fint det fanns!
Adventskram till er alla

Anonym sa...

Känner att jag bara smyger här & det vill jag ju inte, din blogg är så inspererand & fin Vilka bra bilder du tar !!!
Kramar från en till som myser inne & njuter av jo kylans & det vackra ute !
Kram Lollo