21 november 2010

Morgonpromenad pa Manhattan

Höst i The Big Apple, temperatur som hemma, i morgon ska det dock komma att bli hela 17 grader. Vårt hotell som ligger på 3:e avenyn, 51 gatan är fint men pytte små rum. Det hade jag i och för sig väntat mig, för det vår lika förra gången jag vår här. Man kan tro att kvm priset här inte är billigt. I går höll vi oss vakna till 22.30 (04.30 svensk tid) Vaknade 04.30 och vår hur pigg som helst (tack för gratis Internet) Morgonpromenad ner till FN skrapan. Frukost på underbart och väldigt amerikanskt ställe. Det känns som om vi är med i en film inspelning hela tiden. Apropå det så gick vi förbi en just sådan nyss. Avstängt så klart men på håll såg vi en person som skulle hoppa från ett väldigt högt hus, massa polisbilar och brandbilar. Blogga från HTC:n och här ännu inte lärt mig få med bilder annars skulle ni få se (och kunna zooma så ni kunde se vilken kändis det vår) Nu duschar mannen i vår pytte dusch, sen ska vi ner till Chinatown för lite lunch! Ha det gott alla läsare!

2 kommentarer:

Åsorna sa...

Wow. Fan vad mysigt. När vi var på en sådan där movie tour sa de att det alltid spelas in en film i NY. Häftigt. Kanske ni kommer sitta hemma i Södertälje och titta på en film och sedan inse att ni sett den på plats :)
Hoppas att inte jetlagen blir för jävlig, men va fan du är ju van att jobba natt ;)

Kramar från Åsorna

Lotta sa...

Vad mysigt, jag vill också :-)

Vad gör väl det att bo litet när man har varandra och när man är i städernas stad.

Kram till er båda