03 juli 2010

Vad blir det för mat?

Jo, idag blev det grillad lax med fetaost, färskpotatis och limesås. Till det en supergod sallad. Mannen som sovit i Trosa vill bli hämtat vid Getryggen runt 14. Fick så bli. Väl hemma hade jag och Malin cyklat (behöver röra på döfläsket) till Willys för att inhandla ingredienser till kvällens middag. Således duschade vi, löste lite korsord och lagade mat. Här sitter mannen och inväntar att grillen ska få rätt temperatur.

PS För er som inte känner Magnus så är han toksnygg i verkliga livet men inte så himla fotogeniq kanske DS

P7030214 Titta vad fin vår Flamentanzros är! Jag hade den även på Åkerbärsvägen och eftersom jag visste att den var så lättskött ville jag ha den igen, den växer som ogräs!P7030215 Till middag så åt vi färskpotatis, lax i foliepaket med fetaost, limesås och en god sallad (med Magnus superba dressing)P7030217

P7030218

P7030219

P7030220Ja, så fick även vi mat i mat i magen idag igen :o)

Ingen risk att vi svälter/tunnar ut/går ner ett kilo (om ni nu oroade er)

I morgon konfirmation, packning och Getryggen.

                                                     Dagens bästa:

Lukas ringde från Minnesota! Han hade det toppen och hade shoppat, campat och i morgon ska han fira 4:e Juli i Niclas morfars stuga. Å, jösses vad jag älskar och saknar mina barn!

1 kommentar:

mammaxtre sa...

Och jag är trött på ett av mina barn. Den yngsta suger musten ur mig...

Valencia om jag får semester :-)