12 juli 2010

Probably the best….

beer in the world har just inmundigats. Svettiga av det otroligt kvava vädret samt tämligen hårt kroppsarbete har vi just varit och tvagat oss i Östersjön. Kände när jag stod och målade och målningen blev högre än axelhöjd att det luktade äckelpäckel om mig. Efter badet en iskall mellanöl och lite salta nötter gjorde kvällen.

Bild0150

Axel hemma i stan igen och vi har målat (mest jag) och snickrat (mest mannen) mest hela dagen. Nu vankas fiskgryta med aioli och baguette. Sämre kan man ha det :o)

Bild0148

PS Denna “man” är ingen mindre än min Oskar. Han tjärar taket på Södertälje Rådhus. Det jobbet skulle jag inte vilja ha (höjdrädd) DS

2 kommentarer:

Lotta sa...

Åh vad bra att din Oscar har jobb tycker jag.

Ha det gott

Maribella sa...

Ja, vem doftar rosor under armarna varma dagar som dessa?? Särskilt om man måste röra på sig mer än från solstolen till soffan...

Vad kul att O fått jobb, är det tillfälligt eller längre period?

Kram