25 juli 2010

Behövande regn

Å, vad skönt med regn. Trots det fina regnet (dropparna var så små att det knappt gills som droppar) gick jag Viksbergrundan. Har 2 rundor som jag brukar skifta med och gissade att den här var lite kortare än den jag gick i går. Fel av mig, den var nästan 1000 steg längre.

                                        Konstiga kottar i en konstig tallBild0167

I går när vi ätit middag var “barnen” kvar och vi såg på Ice age 3. Rolig!

                               Grymt god kantarellpaj avnjöts till middag igårBild0166

Lilla mormor blev sjuk i går. 39 graders feber trots pågående antibiotika-behandling och helt okontaktbar. Vi trodde hon låg för döden. I morse hade hon piggat på sig och jag, Gun och mamma åkte dit (missade att fota) och hälsade på. När hon väl fick på sig glasögonen så kände hon igen oss alla. På väg därifrån åkte jag till Lukas för att beundra hans fina vägg (den vägg med många gamla skruvhål har spacklats och målats) Blev tokfint!

Nu väntar en eftermiddag i soffan med en god bok och en varm man, not bad. Not bad at all!

3 kommentarer:

Eva Skilberg-Wärrre sa...

Den "konstiga" tallen är nog ett lärkträd, det enda barrträd som tappar barren på vintern.

Marie KJ sa...

Jag har googlat på saken och konstaterat att du har rätt Eva. Jag har noll koll på träd och fåglar men jag minns att både Allan och Göte tyckte det var viktigt. Kanske var du mer uppmärksam än jag i skolan :o)

Gun sa...

hihi skulle precis berätta samma sak, vi har lärkträd i Grödby