10 juli 2010

Är jag gift med Ernst?

Man kan tro det iallafall. Mannen går ständigt omkring med spikar i munnen och en hammare i handen. Vi sätter ju liggande panel på innerväggarna i stugan och sa att vi tar en vägg i taget, vi behöver ju inte bli klar i år. 3 väggar gjorda på ungefär lika många dagar har han hunnit. Gör att jag som vill lata mig lite med typ sol, bad, korsord eller en god bok får tokdåligt samvete. Men det ligger mer hos mig han pressar  inte. Jag har i alla fall förberett middag. Söta svärdottern Isabell och hennes mamma Helen kommer ut för att äta och sova över. Det ser vi fram mot!

Bild0149

Ser ni vilka snygga tomater jag köpt? På Willys ligger massa småtomater i en saligblandning (röda, gula, gröna, svarta) Tror det heter trädgårdsblandning (lite Ernst över det med hör jag när jag skriver)

                       Ha en bra lördagskväll och heja Tyskland!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Ha en trevlig kväll och hälsa så gott till maken. Snart är han tillbaka på sitt kontor som är omysigt, för varmt och luktar instängt :-)

Maribella sa...

Gift med Ernst?? Nej, det hoppas jag inte!Hua!