01 juli 2010

Migrän och Fonus

Anade en migränattack när jag lade mig i går kväll och den kom. Legat halva dagen i mörkt rum. Mått riktigt illa, dock utan att kräkas. Värken sjönk från en 9:a till en 5:a. Åkte till Getryggen med Magnus och Malin. Axel är hos sin pappa, Johanna hos Alexandra. Väl ute i stugan låg jag ett par timmar till men mår nu bra (huvudvärken borta men min kropp känns som den vägen 150 kg, varav huvudet 100) Allt går långsamt och ni som känner mig förstår kanske hur frustrerande det är för en sån som jag?

Bild0130Denna ekorre hade hade hoppat i vår vattentunna. Stackaren, antingen hade han suiciderat eller (gud hjälpe mig) hamnat där av en olyckshändelse.

Bild0133

När vi sen skulle plocka fram begravningsattiraljerna hittade vi denna tjocka padda i källaren. Eftersom jag redan träffat min drömprins tyckte jag att Malin gott kunde prova att kyssa den, men det var inte så populärt :o) Således har vi en okysst groda här ute om någon som läser detta inlägg inte hittat mannen med stort M ännu.

Bild0134 Mannen har slipat och håller nu på att grundmålar köksbordet här ute. Blir så fint så (fast vi har slipdamm på hela verandan)

Bild0137Vi lekte Fonus och Malin döpte ekorren Aron som ju är min farfars namn och har namnsdag i dag.

                        Vila i frid både Aron och migränen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Usch din stackare!
Jag får "bara" ont i ögat, men det kan räcka och bli över ibland. Lider med dig. Ser mysigt ut på "landet" njut och lata dig så får vi hoppas värken är borta i morgon
Kram
ps festen blir då jag fått ordning:) ds

Fy 75G sa...

Så fint av er att först döpa korren. Bra namn. Så skönt att migränen är borta och bra att ta det lugnt efter.
kram

Mamma sa...

Hoppas semestern gör att du inte får så ofta migrän. vila, vila, vila. Bara gör sånt som gör dig glad och nöjd.
Kram