18 juli 2010

Hemma på vår gata i stan…

..har vi nu hamnat. Städade ur stugan och hem och städade även ur detta hus. Nu laddar vi lite inför att börja arbeta i morgon.

Här är en bild från i går när sönerna kom ut. En trött Lukas och hans kompis Johan. De har just varit ute med båten och åkt ring (Axel och Oskar åkte ring, dessa 2 grabbar nöjde sig med att köra båt)

Bild0156 

                                      Oskar och Axel i väntan på middagenBild0157

Efter middagen var det dags att testa fiskelyckan. Gick inge vidare. En rolig historia från eftermiddagen: Vi började prata om att röka fisk. Oskar sa att det hade han gjort massa gånger. Axel får här en bekymmersrynka mellan ögonen. Jag frågar Oskar (med glatt uttryck inte alls arg) Vart har du lärt dig det då? Hos Berglund svarar Oskar. Här bryter Axel in och undrar hur fan man röker fisk? Axel vet ju att man kan röka tobak, vattenpipa, hasch och andra droger men har ingen aning om att man kan röka födoämnen. Han blir också mycket förvånad när jag inte ens blir arg på storebror som nästan skrytsamt erkänner helt öppet att han rökt fisk.

Hahaha, jag ser Oskar framför mig med en Brax i mun som han försöker tända :o)

3 kommentarer:

Åsa E R sa...

Ha ha ha. Otroligt roligt!

Gun sa...

Hihihi Ja kanske Axel ska få veta det så han slipper tända på en mört

Lotta sa...

Det enda han kan får röka, tycker jag :-)