06 juni 2012

Svenska flaggans dag

Hette den här dagen förr, nu tror jag den bara heter nationaldagen och nu för tiden är man ledig just i dag. Bra för mig som är sjuk. Inget värre än en förkylning, kunde ju vart Ebola eller något värre så man ska inte klaga. För första gången fick jag ställa in min löpträning. Blev andfådd av att diska och bädda så jag försökt inte ens. I stället gick jag en tämligen sakta långpromenad. 12500 steg typ (1,5 timme) Med mig hade jag kameran (den i mobilen, inte den bästa) och jag tog mig tid att stanna för att plocka en underbar bukett med liljekonvaljer som nu pryder vårt matbord.

IMAG0133

Ogräs egentligen men ganska vackert?!

IMAG0134

Trollskog

IMAG0140

Lupiner är väl nästan att betrakta som ogräs men ack så vackert (ute, inne skräpar det så in i baljan)

IMAG0131

Svensk sommar när den är som vackrast (även om vi bara hade 15 grader i dag)

IMAG0137

Detta smultronställe skall jag memorera...

IMAG0142

Fågelholk nummer 41

IMAG0143

Hemma i stan åt vi kräftstjärtsrisotto, jösses vad gott.

Denna dagen har känts som söndag men är ju egentligen en onsdag. Skönt för nu är det bara 2 arbetsdagar kvar till helg, lär gå fort!

PS Axel och Lovisa har kommit fram tryggt till Thassos! DS

2 kommentarer:

Mamma sa...

Vilka vackra bilder! Ja nog är det ett vackert land vi bor i! Hoppas förkylningen blir bra snart. Börja inte springa innan du blir bra bara.
Kramar

Lill-Åsa sa...

Lupiner är jättefina! Vad skönt med en ledig dag. Vi får ledigt kommande måndag för att fira drottningens födelsedag. Mycket trevligt.