20 juni 2012

Pioner och promenad

 

IMAG0161

Ni är trötta att se bilder från mina lunchpromenader får väl skrolla ner. Tanto, Högalidskyrkan, Liljeholmsbron och Marievik. Och himmel och hav (eller om det är Mälaren, jag fattar inte hur man ska hålla reda på vilket som är vilket)

IMAG0162

Grönt i Tantolunden

IMAG0163

Många stugor och mycket gröda men lite folk. Gissar att dom jobbar och det är livligare på kvällar och helger.

IMAG0164

Massor med folk på stranden i Tanto.

IMAG0166

Och dom här, dom köpte jag till mig själv. ½ priset på alla snittblommor i blomaffären på mitt jobb eftersom dom har stängt från i morgon och över midsommar. Pioner ligger ju etta på min blomlista strax före hortensian. Dessa vita blandande med djupröda är väl helt bedårande!?

1 kommentar:

Din ömma moder sa...

Kan inte du gå någon annanstans på lunchen:-)). Det är ju samma bilder som jag har på väg hem!!
Skämt o sido. Jag minns för många år sedan när jag hyrde bil för att ta mig till Åsmansbo. Det tog längre tid att ta sig till Södertälje från Solna än det tog resten av vägen till Åsmansbo. Jag kommer nog direkt efter jag slutar i dag.
Ha en fin födelsedag
Grattiskram från mig