26 juni 2012

Att klä sig efter almanackan

alternativt eller vädret. Det är frågan det?

Jag klär mig mest efter almanackan, som exempel kan nämnas att jag aldrig i helskotta skulle ha svarta heltäckande strumpbyxor i slutet av juni (vilket väldigt många har noterar jag då jag åker kommunalt till och från jobbet) Några har till och med ännu vinterjackor på sig och 2 unga flickor hade vinterstövlar i dag. Fördelarna med att bo i ett land som Sverige är ju att man kan ha O L I K A kläder sommar - vinter (tycker jag)
När jag var liten vill jag minnas att mamma sorterade undan vinter respektive sommar kläderna kartonger och satte upp på vindens till det blev säsong igen. Just det kanske jag inte gör annat än med mössor/vantar/jackor. Men så har man inte så många fodrade manchesterbyxor och jeans nu för tiden heller :)

I övrigt gör jag väl som hälften av alla svenskar i kväll, ser på Allsången. Sen är det visst någon riktigt bra brittiskt deckare efter det. Hade hellre suttit ute i kvällssolen vid Tullan eller så men det är det inte väder för. Kanske solen bara väntar med att skina tills vecka 29 då vår semester börjar?


4 kommentarer:

Maribella sa...

Mmmm, schysst bild!
Ser ut som alkoholintoxerna på gamla jobbet!

Marie KJ sa...

Den första bilden om du söker på "svarta strumpbyxor" på Google

Åsa E R sa...

Här klär sig folk väldigt blandat. En vinterdag med 18 grader och sol ser man både vinterjackor, tjocka strumpbyxor och shorts och T-shirt samtidigt.

Mamma sa...

Jag går med kartonger fortfarande men numera beror det på de få garderober jag har (kan vara för mycket kläder:-)
Kram