19 juni 2012

Ögoneksem

Får ni inte se på bild, för det är inte vackert. Har ju haft det en tid men "bara" under ögat. I dag hade det satt sig på de övre ögonlocket. Svullet, torrt och allmänt förfulande.

Jag väljer att visa er vackra saker i stället. Ett mycket vackert paket att hämta hos postbudet från Åsorna (men öppnas inte riktigt ännu) Vår trädgårdshortensia som vi nyss köpt och som gillar det här junivädret, vår klematis som vi fick av makens arbetskamrater för några år sen och den fina skylten med tänkvärda ord som jag fick av Lukas förra året när jag fyllde år.

Axel och jag har övningskört och hämtat massa grejer hos pappafamiljen då han ämnar bo här en längre period (yippie!) Jag har bakat och nu kom jag på att det vore idé att tvätta bort mascaran och smörja det där eksemet med salvan ämnad för just det.

Ha en bra kväll och tack för titten!

PS Fotona tagna med IPaden, förvånande bra om jag får säga det själv! DS




4 kommentarer:

Mamma sa...

Vilken fin färg på Clematisen! Spännande vad det är i paketet. Vi fick ju inte vad det var i paketet till Åsorna:-)
Nyfiken i en strut!!
Jättefina foton Marie, jag tar nästan alla mina kort med mobilen numer. Väldigt bara bra blir dom tycker jag
Kram kram.
Ses på torsdag!

Gun sa...

Ja visst vart det bra bilder. Men när det blir mörkt funkar det ju inte. Men har sett två personer dom gått omkring med iPad och fotat. Lol såg galet ut.
Kram

Maribella sa...

Usch, inte kul med eksem! Hoppas det går över snart!

Åsorna sa...

Dumt eksem! Ännu en gång stort grattis i förskott.
Vad mysigt att du får umgås lite extra med Axel ett tag framöver!
Kram