04 juni 2012

En krona för femtusenfemhundra kronor

I dag har jag då fått en krona (på en 6-års tand) Hiskeligt dyrt men väldigt snygg Ler I höst skall jag byta ut allt amalgam mot vita kompositfyllningar. Inte mest för det estetiska (även om det är en positiv bieffekt) utan för att amalgamet gör att mina tänder spricker och med lite otur kan det bli många såna här rotfyllningselände med dyra kronor.

Jag har också påbörjat mitt nya träningsprogram för att klara att springa milen (allvarligt tror jag att jag nog att jag skulle kunna det på vilja redan) Men jag är ju en målinriktad en och gillar att göra saker “By the book” Jag gick i 5 minuter, sprang i 10, gick i en, sprang i 10 etc. Sammanlagd löptid 40 minuter. Jag hann längre än någon annan gång. Nöjd, även om endorfinerna folk snackar om inte kommit med några duschar (eller droppar heller för den delen)

I dag fick man sicksacka mellan en miljon sniglar på vägen. Inte såna här söta med hus utan såna som ser ut som glansiga bajskorvar!

I morgon har vi halvdag och sen ledig onsdag, tjoho!

Inga kommentarer: