07 juni 2012

Pansarhjärta

Sjuk och hemma från jobbet, händer inte ofta. Snuvan gör att jag inte sover (och inte maken heller tydligen då jag har en egenhet att jämra mig högt vid utandningen mellan hostattackerna) Som lök på laxen har jag fått jäkligt ont i bröstet. Svettas floder av enklare sysslor som att borsta tänderna och hämta tidningen. Suck.


Vad passar väl bättre en dag som sjuk än att läsa och sova? Just läst ut den sista Harry Hole boken vi har i vår ägo, det finns en till men inte på pocket. Eftersom den mesta läsningen sker på pendeltåg och buss måste boken få plats i min handväska, betyder att jag och Harry får ha ett uppehåll i vår relation, precis som han och Rakel.

Saknar'n redan :,(


PS Varje gång jag läst en Hole bok tänker jag: Det här var den bästa! Inget undantag denna gång DS





1 kommentar:

Lill-Åsa sa...

Jag har ju bara läst två, men nu när jag har fått en Kindle kan jag ju köpa hem de andra också. Mycket smidigt!