21 februari 2011

Vasa

Eller Vaasa som det stavas på finska, är jag i just nu. Ämnar arbeta där i två dagar. Visste inte mycket om staden men vet nu mer att här bor 59.000 människor ungefär lika många som i Karlstad alltså. Fågelvägen är det bara 8 mil till Umeå och nästan alla förstår svenska och alla jag hittills pratat med talar också bra svenska.

Jag som varit duktig med träning och mat i helgen har för första gången med mig träningskläder på en jobbresa. Nu skall de dåliga vanorna brytas och det finns väl för i bövelen alltid ett gym på hotell? Eller åtminstone ett löpband eller träningscykel? Det verkar inte vara standard i Finland eller Vasa eller om det kanske bara inte lyckas vara det på det hotellet jag bor på. Har med mig en ny bok, de finns 1:an, 2:an och TV4 på TV:n så jag ska väl klara mig.

Det är sällan jag ger upp en bok men nu kastar jag in handuken och skiter i Gösta Berling. Jag som älskade Jerusalem och Kejsarn av Portugalien ger upp efter att ha lyssnat i 3 timmar (Storytel) och påbörjar en annan bok. Livet är för kort för att läsa dåliga böcker. Morskt va, fast det känns som jag fuskar, jag har aldrig gett upp en bok förut. Men det var ju Selmas debutroman och hon kanske behövde öva lite innan hon blev lite mer lättläst :o)

Om man läser om hotellet jag bor på ska massor av rum ha egen bastu. Inte mitt såklart men det är väldans stort. Internet finns men bara på tråd, innebär att jag inte kan sitta i sängen med laptoppen i knät utan sitter fjättrad vid skrivbordet (i-landsproblem hör jag när jag skriver)

                        Ett litet inköp från flygplatsen hann det också bli

Ha en bra måndagskväll alla nära, kära och även er jag inte känner såklart!

2 kommentarer:

Mamma sa...

Finland, men då måste du se på Ykkes kaanava, eller nåt sånt som Uffe Holmkvist sa. Nädå, skojar bara! Ha det så trevligt i Waasa.
Kram

Lill-Åsa sa...

Så typiskt att det inte finns ett gym dårå. Du får leta upp ett konditori och köpa en bakelse istället :)