25 februari 2011

Lönefredag

Jösses vad skönt med fredag. Var med goda arbetskamrater på lunch i Liljeholmen i dag. 2 blusar och lite underkläder slank med av bara farten, löningsdag som det är och allt :o) Blusen i blått är paisleymönstrad i lite genomskinligt tyg (sk slampblus) Det var därför jag bara måste köpa en blå bh med tillhörande underbyxor. Setet ser möjligen lila ut på bilden men det måste vara blixtens fel, den är mörkblå. Eller som Bengt Grive kanske skulle ha sagt: Blåbärsmörkblått. Snygg till slitna jeans tänker jag. Den vita är 100 % bomull, lite av den skrynkliga sorten. Den tänker jag mig också till lite slitna eller i alla fall jeans. Väl hemma har Tara kommit, min favvotidning :o)
IMAG0318
Mannen ligger i badet som sig bör en fredag. Jag bloggar med ett glas bubbel bredvid mig. Vi har barnfri fredag och ämnar äta hummer och rökta räkor. Om mig är det verkligen inte synd!*
*Om Åsorna och Pontus är det pyttelite synd om. De som skulle mellanlanda i huset på Koh Lanta innan de emigrerar till Australien fick reda på i incheckningskön att deras plan är inställt. Stackarna får tillbringa natten på SAS Radisson på Arlanda och blir bjudna på både hotell, lunch och middag. Tråkigt men det får väl ändå klassificeras som ett i-landsproblem?

1 kommentar:

Pingvinfamiljen sa...

Det kanske var ödet. Det kanske är någon där uppe som vill att vi ska ha sms-kontakt under "På spåret" :)

Du har helt rätt att det klassas som I-landsproblem. Nu hoppas vi bara att vi kommer iväg imorgon kl 12.30 för det lät inte sådär 100%...

Kram kram