08 februari 2011

Hemma på min gata i stan

 

IMAG0263 Hemma från fjället på min gata i stan vid 17.30 i går eftermiddag. God middag och umgänge med familjen på kvällen innan arbetsveckan började igen. Hu vad fort det går. Lite fler bilder från helgen kommer här. Som vanligt glömde jag kameran hemma och har fotat med mobilen, Översta bilden är från vår skidtur dag 1, den mulniga och blåsiga dagen. Notera Åsas toppheta Skanskamössa anno 1974.

IMAG0264 IMAG0265

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

På myren, kolla vad snön driver på öppna fält. Ett par meter snö gissar jag att det är vid det röda korset.

Här är vi framme vid Kläppenskjulet. Underbar sol och en apelsin var belöningen för skidturen. Hu, så man ser ut, men det bjuder jag på.

IMAG0271På söndagsmorgonen vaknade vi, åt frukost och städade ur stugan (efter att ha sovit 22-08 som alla nätter här uppe) Har man ingen el så lägger man sig tidigt och går upp när det ljusnar ute. Jag sover så otroligt gott i denna stuga. Vaknar av att det har blivit lite kyligt i stugan, pappa har satt fyr på brasan och kokar kaffe. Sämre kan man ha det!

Skoterfärd ner till pappas lägenhet i Lima där vi duschade och drack kaffe. Kolla hur det ser ut i pappas hörna i hans soffa :o) SÅ manligt!

IMAG0276

Som motvikt till Jula/Biltema katalogerna har min pappa också en liten mjukare sida. Titta här, han tar St Paulablad och sätter skott av dom! Inte många karlar av årgång 1942 som gör vad jag vet, kanske jag är full i fördomar? Han har grymt gröna fingrar (det har jag ju skrivit om förut) En oanad talang som visade sig först efter han blev ensam. Jag snodde skott från en favoritblomma jag inte vet namnet på släkt med porslinsblomman ser det ut som på bladverket men blommar med alldeles vinröda klockor.

IMAG0277

Sammanfattning av min dag i dag: En ruskigt hektisk dag på jobbet, en långpromenad med kärleken och lite läsning av tidningar med blankt papper (tack Lotta) Grymt irriterad på vår router som gör att vi inte har internet och således också att detta inlägg inte kommer att kunna publiceras förens i morgon bitti (om det funkar då!) Grrrr!

2 kommentarer:

Mamma sa...

Vilka fina bilder. Och Marie, på bild nr 1 är det nästan omöjligt att skilja på dig och din lillasyster! Och nog ser du så fräsch ut som helst vid Kläppenstugan. Så de så! Vilka dagar ni haft. Avundsjuk är bara förnamnet!
Kram

Lotta sa...

Det var så lite :-)