13 februari 2011

Södermalm

Oskar, Nina och jag åkte pendeltåg till Södra station, därifrån gick vi till Södermannagatan för att träffa Åsor, Gun, mamma och Lennart. Otroligt fina kvarter. Denna bild kan man tro är tagen förra helgen uppe i dalarna men nej då. Mitt i vår huvudstad ligger denna röd stuga. Så vacker i sin vinterskrud! Oskar och Nina flyttar dit alldeles snart och om jag och mannen någonsin flyttar till Stockholm så är det den stadsdelen vi vill bo i.

IMAG0300 

På Züla åt vi sen otroligt god mat och hade så trevligt så. Därifrån halkade vi vidare mot Clarion hotell för att möta upp nära och kära till Åsorna som kommit för att säga hejdå emigranter. Många personer blev vi!

IMAG0301

Nu är jag väl part i målet men visst är dom fina min Oskar och hans Nina. Skall snart bli sambos!IMAG0304 

Och lika fina Åsa och Åsa som snart lämnar oss för sitt nya land :´( Vad vi kommer sakna dom!P2120034

                              Denna skylt satt ovanför toaletten på ZülaP2120043 

IMAG0305

I dag har vi inte gjort många knop. Skedat i soffan, sett Farsan (inte så bra) Gått en promenad i det helt sagolika vädret. Nu skall Lördagens DN kryss lösas och snälla låt den här söndagen bli lång!

2 kommentarer:

Pingvinfamiljen sa...

Ja tack för en trevlig kväll! Oj, vad kul vi hade. Det var jätteroligt att Oskar och Nina också hängde på.
Idag har vi också ett väldigt lugnt tempo med pizza och dvd-filmer. Precis som det ska vara.

Maribella sa...

Vilket fint par (Oskar & Nina...o Å&Å också förståss), kul att de ska bli sambo. Håller helt med - klart man vill bo på söder någon gång i livet!
Kram och ha en fin vecka!