26 februari 2011

Pengar

Så här kring lön tänker jag pengar. Mitt förhållande och tillgång till pengar och även mina vänners och arbetskamraters förhållande till pengar. Mitt är rätt komplicerat. Jag har inte ont om dom men ett enormt kontrollbehov. Lider lite när jag anser mig slösa fast jag vet att jag har råd. Har ALDRIG handlat något som jag inte har råd till. Idag var vi på stan och jag har “slösat” lite pengar på V75, hudkräm, smyckeskrin och en fönborste. Alla dessa grejer skulle jag klara mig utmärkt utan och pengarna de kostade skulle räcka för att ge ett föräldralöst barn i Sudan skolgång/varm filt eller mat för ett halvår eller så. Suck. En kompis berättade att hon skulle jobba extra i natt och hade förhandlat till sig en snuskigt bra lön. Blir avis fast jag redan har en bra lön och älskar att vara ledig en lördagsnatt. Huu, en sådan hemsk människa jag är.

Jag är 44 år och har aldrig lärt mig att föna håret. Har riktigt tjockt hår och ganska kort tålamod. Kanske det är orsaken. Jag tvättar håret på kvällen, lägger mig med blött hår och böjer till topparna med tjock locktång på morgonen. Nu har locktången gått sönder och jag tänker prova att föna. Guuuud vad tråkigt det är och vilken djäkla lång tid det tar, men det blev ganska fint :o)

Nu ska mannen och jag som haft en SPA dag i em (i hemmet) ta bussen ner på stan. Äta middag och ta en öl på O´Learys och titta när SSK tvålar till modo. Kommer att alltså ha förmånen att se en av sönerna på storbilds tv och dessutom att få träffa en annan son i baren. Å, vad bra jag har det!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Du har det bra Marie, det är härligt!

Din lockborste som var så bra, vad synd.

Pengar är inte helt okomplicerat. Marcus båda klubbor gick sönder under sista träningspasset med SSK. En har jag köpt á 1900 kronor. Men han måste ju ha två. Pengar jag inte hade planerat för denna månad......

KramKram

Åsorna sa...

Vi märkte att saker har väldigt lite betydelse nu när vi flyttade. Vi har ju just inga saker kvar nu men klarar oss väldigt bra ändå. Åsa har i och för sig en fönborste :)
Låter som en mysig söndag.

Kram Åsa och Åsa som har perfekt wifi i hela huset i Thailand