17 februari 2011

I-landsproblem

Som barn var jag vitblond, mörknade med åren och är väl en råttfärgad en om jag ska vara Marie naturell. Slingad genom åren och 3 gånger tror jag har det slutat med att min hårfärg blir “Lilli & Sussie” blond. Dvs alldeles för blond för att vara snygg. Då har jag färgat det mörkblond och varit nöjd en dag eller 2 för att då påbörja ytterligare en period med blonda slingor.

Nu är jag råtta igen och tycker att det är så trååååkigt. Vad tycker ni? Råtta eller blondin?

Marie                  Luciakandidatsvarning. Passar dåligt när man är 44 år?

P8060127                                    Malin och blondinMaire

Eken och jagEken och blondinjag (detta var under min smalare period, är inte ända där ännu men snart så!)

Jag på CinderellaNytaget på Marieråtta på Ålandsfärjan, dock ovanligt bra bild och frisyr (så här snyggt är inte håret på måndagsmornarna)

PB210020 I                     Råtta i NY med kärleken  i november

4 kommentarer:

Lotta sa...

Jag själv väljer bort råtta genom att slinga mitt hår. Har alkdrig uppfattat att jag ser Lili oh Sussi blond :-)

Välj det du trivs med. Hitta rätt frissa. Min är bra exempelvis. Har aldrig blivit gul och känner mig mycket trygg.

Kram

Mamma sa...

Inte superblond och inte mörk råtta som på sista bilden. Du är skitsnygg som ljusare råtta på Ålandsbåten. Men för mig och dom flesta är du blondinMarie. Men för mig är du snygg oavsett färg.
Kram

Maribella sa...

Håller med din mamma - du ÄR ju blondinMarie! Även om jag tycker du klär jättebra i mörkråtta också!
Gör som Lotta säger, ta det du trivs bäst i!

Kram

Anonym sa...

Hmm jag som "bara" känner dig som Jösses Marie har svårt att välja....Jag tycker blondin nu till våren och sommaren. Mörkråtta med rådjursslingor till vintern:-)
Säger hon som klipper av allt hår trots att 99%av mina vänner och bekanta säger att det ska vara långt. hahaha
kram