27 februari 2011

Frihetens pris

Heter en bok jag just nu läser. Aldrig hört talas om författaren och hon lär inte få Nobelpriset i litteratur men jag tycker den är ganska bra. Handlar om London år 1849 där koleran härjar som värst. Hujedamig vilken djävla sjukdom.

Vi hade en riktigt bra lördagskväll förutom den snöpliga förlusten i förlängningen där sonen möjligen hade en liten del i det (han satt i utvisningsbåset på övertiden och där vinner man som bekant inga matcher) och efter det följer en underbart lat och skön söndag. Jag har läst massor, tillsammans med mannen har jag löst DN:s lördagskryss. Handlat har vi just gjort och nu lagar vi mat. Vi skall äta rött kött med potatisgratäng och en stor sallad med ruccola, körsbärstomater, gurka, avokado, champinjoner och fetaost (inkl den extremt goda oljerika inläggningen som fetaosten ligger i)

Åsorna har kommit fram tryggt och det gör mig glad. Om 2,5 månad åker jag och kärleken till samma ställe och firar mannens 40-års dag. Som jag längtar!

Inga kommentarer: