20 februari 2011

Jag är rik

på kärleksfulla relationer inser jag efter en helg som denna. På den sena lördagseftermiddagen åkte jag mot Hägerstensåsen och sade ett sista Hejdå till min lillasyster Åsa och hennes fru Åsa som lämnar oss för ett nytt liv i Australien. De hade lägenhetstömning och jag fick med mig badlakan, mediciner, en Lexingtonpyjamas, massor av reseguideböcker, bland andra:

             RomMilano & sjöarnaGrekiska övärldenNew York

      Jag åkte själv och mamma och Gun var där med sina familjer.

IMG_2301

Efter rensning av lägenhet och chili con carne middag åkte jag vidare till Kamilla för tjejträff. Oj, vad många ord det hinns sägas inom bara några timmar :o)

                                        Kamilla och EvaIMAG0310

                                         Annelie och jagIMAG0311

1 tämligen nytt förhållande, 2 som snart ska flytta ihop och ett sprucket äktenskap och ett nytt jobb hann gås igenom och “redovisas” innan kvällen var slut :o)

Jag promenerade hem i den kalla natten och Magnus kom och mötte mig. Han är snäll han!

I dag har vi mornat oss länge. Då ringde Lucke ringde och ville ha sällskap för att titta på TV-bänk. Således har vi varit på Furniture-Box, IKEA, Mio och Stalands idag. Dock helt utan inköp.

IMAG0313 Väl hemma har vi grillat. Till den hela rostasfilén har vi ätit hasselbacks-potatis och kantarellsås. Nu vankas det äppelpaj.

                                         Lukas i för dagen ny skjortaIMAG0314

        Isabell kom direkt från jobbet, var trött och ville inte vara med på bildIMAG0315

Denna orkidé har blommat så här sedan före jul. Den är så snygg att den ser ut att vara fejk!

IMAG0312Senare vankas det Solsidan och soffmys. I morgon åker jag till Vasa för jobb tills onsdagskväll. Denna vecka kommer att gå superfort!

1 kommentar:

Maribella sa...

Haha, några mediciner....vad var det för några? Rolig grej med (gebort)loppis!
Oj, vad nyfiken du gör mej nu, är det någon jag vet som drabbats av sprucket äktenskap?

Kul för dej att du ska fixa håret på torsdag, min frissa är mammaledig nu och jag är i desperat behov av lite fix, men vet ej var jag skavända mig...!

Kram och ha en bra vecka i Vasa!