30 oktober 2010

Promenad, ugnsrengöring och strykning

Herre jösses vad jag älskar lördagar. Vaknade tidigt och kunde inte somna om, men det gör ju inget när det är lördag och varmt under täcket. Min näst sista dag med enbart proteinpulver. Långpromenad med stavarna där jag gjorde en intressant upptäckt. Min runda är 9 km och brukar vara ca 10,000 steg. Med stavarna blev det bara 7600! Man tar alltså längre kliv när man har stavarna? Fortare går det också, hoppas att det tar 20% mer energi också (det tar i alla fall på armarna!)

Vi har köpt en ny brevlåda, den vi har är ju toksnygg (om jag får säga det själv) men värdelös då det regnar in i den. Mannen gick på hockey med sin pappa och Axel med Oskar. Johanna gick till en kompis och Malin var i stallet = Marie, egentid. Skurade ugnen (ser ny ut) Såg Robinson (bra, fast varför röstade dom  ut Löken?) Strykt all tvätt i strykkorgen. Lagat Spagetti Carbonara till familjen och pulvrat en Allevo potatis och lök soppa till mig själv. Toknöjd!

Nu skall jag placera min 12 kg lättare kropp bredvid mannens i soffan och fånga in lördagskvällen och bara tindra över allt jag har. I dag fick man sig nämligen en tankeställare då Maribels Peter skrämde oss. Phu, må alla jag älskar få vara friska!

3 kommentarer:

Åsorna sa...

Vi har sagt det förut och vi säger det igen. Vi är fulla av beundran. Vi lagade inte någon mat under de fem dagar vi körde dieten och vi förstår inte hur man skulle orka göra maten till andra och inte äta den själv. Du är allt bra envis du ;)
Snart får du tugga!
Vad otäckt med Maribels Peter, hua! Skönt att det inte var en propp.
Det vi märkt nu när vi har börjat äta är att man har en enorm salivproduktion. Vi ser ut som två dregglande monster :)Tur att vi hinner börja äta innan Valencia om två veckor! Om två veckor vid den här tiden sitter vi på en bodega :)

Maribella sa...

Ja, carpe diem är ett bra ordspråk!

Kram och tack!

Anonym sa...

12kg!!!!Super jag är grön av avund:)