17 oktober 2010

Höstoffer och knävärk

Underbart väder i dag med. Däremot har jag vaknat 22 gånger i natt av värk i mitt högra knä och insåg då att man faktiskt använder knäna (eller åtminstone böjer på dom) varje gång man vänder sig i sängen. Låg kvar länge i sängen och läste ut Höstoffer (Mons Kallentoft) Riktigt bra. Må hon bli nykter till nästa bok, arma Malin.

Angående knäet så blir det mycket mindre ont när det väl kommit i gång. Så pass mycket bättre att jag och maken tog oss en promenad i höstsolen.Bild0241 Har ju som vanligt bara mobilen och fotar med och den fångar ju inte ljuset lika bra som den riktiga kameran men satan vad vackert det är ute nu!

Bild0242

Sen packade jag ihop mina pelargoner och åkte till Lukas med dom. Han har nämligen ett mörkt och svalt källarförråd där de kan gå ner i vintervila. I kväll är det halvtid på min (och Maribels) proteinpulverdiet bantning (2 veckor av 4 planerade). Således har jag inte tuggat på 2 veckor samt heller inte inmundigat ett endaste gram alkohol. Det går grymt bra, vardagarna är ju lätt som en plätt. Lika lätt är det inte på helgerna men med en vilja av stål och massa kilon minus så går det. Så det så.

3 kommentarer:

Maribella sa...

Vad skönt att knät verkar komma till sans igen! Inte några motgångar nu tack!

Kram

mammaxtre sa...

Vilken härlig dag trots ont i knäet.

Marcus skulle bli glad för en påse kläder.

Mamma sa...

Heja heja. Bara två veckors fasta kvar. Jättebra gjort