07 oktober 2010

Mario Vargas Llosa

Den stygga flickans rackartyg

Heter alltså årets Nobelpristagare i litteratur. Har inte läst han men ämnar gör, var snabb in på adlibris.se och se det fanns en i pocket: Den stygga flickans rackartyg men den är tillfälligt slut. Nåja, jag har ännu ett gäng böcker på nattygsbordet som ska läsas innan. Bla   Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann  som alla pratar om. Nu läser jag Kallentofts tredje och njuter av den.

Jag är en tuff tjej (dock inte i lyxförpackning för dom är för små allihop) som just nu är mer vek och öm och väldigt lite tuff. Migränen som låg och smygpassade hela dagen  i går bröt ut vid 17 tiden och nockade mig totalt. Ingen imigran hjälpte. Tog en 17 innan jag lämnade jobbet och en 23, man kan inte sova, läsa eller se på TV när det känns som det brinner i huvudet. Familjen var snäll och tyst.  Vid 8 i morse tog jag ytterligare en fast jag vet att man inte ska (enligt ordination skall man inte fler och de är verkningslösa, men man är ju desperat när man VAS:ar en 9:a) Den tog! Efter en timme var den nere på en 3:a. Åkte till jobbet. Jag är nu på dag 4 i min (och Maribels) 28 dagars proteinpulversfastediet. Lätt att skylla på den men jag har ju faktiskt haft migrän i 22 år. Jag ger inte upp, men gud vad jag saknar mat! Vad jag mest vill sätta tänderna i:

Se hela bildenSe hela bildenSe hela bildenSe hela bilden

Kaffe får man dricka men inte med mjölk och då kan jag vara utan. Jag saknar salt inte sött. Mitt mål är inte ett visst kilo egentligen. Mitt mål är att komma i min fina svart/vita skinnjacka, älsklingsjeansen, alla de vita skjortor som hänger i min garderob, den svarta skinnkjolen, fina (dyra) ullkappan etc. Men det är ett tag dit…och ingen huvudvärk, hungerkänsla ska få mig att ge upp. Så det så!

mammogramI eftermiddags var jag på mammografi. Plattade till brösten från olika håll. Svar om 2 veckor, må jag vara frisk.

 

Nyss kom pappa efter att ha varit hos fina syster Gun en natt. Vi ska gå på hockey och se SSK spela mot DIF (om inte huvudvärken kommer åter, än är den inte borta) Nu pannkaksgräddning och gulaschsoppskokning!

                                            Tjingeling!

3 kommentarer:

Lotta sa...

Men snälla söta rara Marie, vad jobbigt med migrän.

En fråga från en som (är) så jävla smal som du brukar säga. Vad händer viktmässigt när man är färdig me dkuren och börjar äta?

Klart som sjutton att det går att gå ned om man inte äter, tänker jag. Men när man väl börjar igen vad händer då?

Själv har jag gått ned 2,5 kg på 3 veckor och detta bara av att sluta äta godis. Helt galet!

Heja SSK

Åsa E R sa...

Stackars dig som har denna migrän. Du som klarade dig så bra under tiden du körde GI. Håller tummarna för att det dröjer länge tills nästa anfall.
Kram på dig

Anonym sa...

Åh fy fan!
Lill-Åsa