18 augusti 2011

Min migrän och jag, kapitel 426

Har ju varit till vårdcentralen och fått remiss till neurolg men i väntan på tid där prövar vi nu Inderal profylaktiskt. Ett läkemedel mot högt blodtryck. Känns lite konstigt att ta då jag är en som redan utan denna medicin har lågt blodtryck. Första veckan kände jag att det nog var bra, lite yr när man reser sig kan man ju stå ut med att vara om man slipper ett migränanfall. Men så i går vaknade jag med migrän. Tog timmar innan Imigranen hjälpte. Vaknade i morse 06.11 av att den var tillbaks. Tog då en tablett, la mig på spikmattan och vaknade senare huvudvärksfri.
Ni som följer min blogg vet att min devis är att det alltid finns två sidor av en sak. Positivt med min migrän är:
1. Jag kommer inte dö av den (det kan man lätt tro när man är mitt i ett anfall, men efter 23 år med denna sjukdom förstår jag att den inte kommer ha i hjäl mig)
2. Man blir euforisk när den släpper taget om en och man får en lite ödmjukare syn på livet.

Idag ska jag låta allt ta den tid det tar och glädjas åt ännu en dag mitt i mitt liv.
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer: