30 augusti 2011

Effektivitet

Axels axel var inte bättre i morse och han kunde inte klä på sig själv. Bör ju kollas. Tyvärr finns ingen närakut i min stad utan vårdcentraler (utan röntgen) och en akutmottagning.

09.15 kom vi dit och åkte därifrån 13.30. Det var det kanske värt för att få det kollat men utav ALL den tid vi varit där har han “vårdats” (krävt personalresurser, inkl. röntgenpersonalen) högst 15 minuter. Jag vet ju att privata vårdgivare som har avtal med landstinget har ganska höga krav på tillgänglighet och väntetider och system med viten om man inte håller dom. Det tycker jag man kan börja med i sin egen verksamhet också.
Nåväl, som tur var det ingen skelettskada utan “bara” mjukdelarna som fått sig en törn. Ipren, avvakta, låta smärtan begränsa sig och tiden får läka hans skada.

Hemma har vi haft problem med bredbandet i evigheter. Vår nya raouter (den tredje på 4 år) löste problemet för alla utom Axel som inte fick ut de 100 Mbit/ s vi betalar för. Maribels Peter tittade förbi och efter en stunds klickande och en del tankearbete så löste han det! Jösses så glada vi blev :) Jag fattar inte hur “vanliga” människor ska fatta att det är nätverkskortets inställningar som man behöver ändra på (eller hur det nu var) Har alla människor en “Peter” som kommer hem och fixar det tekniska?

Vi får betala igen med det vi kan: En extra fin cell om det mot förmodan skulle behövas eller gratis sjukvårdsrådgivning (just det sista har han gratis hemma men ändå)
                   Hoppas ni får en fin kväll alla ni som hittat hit!

3 kommentarer:

Lotta sa...

En extra fin cell ska vi hoppas att han slipper :-)

Anonym sa...

Haha!! Om det där en extra fin cell.....då vill jag inte veta hur de andra är!
Bra att det löste sig för Axel, hoppas han kryar på sig snarast!
//Maribel

Lill-Åsa sa...

Vad bra att det "bara" var mjukdelarna i Axels axel. Hoppas att det onda snart går bort. Ja, det där med datorer och nätverkskort är en hel vetenskap. Tur att ni känner någon Peter.