17 augusti 2011

ByggMax

Vi är på Getryggen och fixar och grejar. Eftersom jag inte är den bästa av oss två att snickra så gör jag det jag kan. Idag kvistlackning, matlagning, diskning, oljning av altan (nåja, delvis då oljan tog slut) samt en vända till affären jag nämner i bloggens rubrik.
Mannen panelar de väggar som inte hanns med förra året, därför är det stökigt i hela stugan. Det står man gärna ut med då det blir enorm skillnad. Vet inte hur mycket ni ser på bilden men nedre delarna på väggarna är panelade och grundmålade innan middagen. STOR skillnad tycker jag.
Till middag åt vi grillat. Biff, rödbetor med chevré samt en stor blandad sallad. Kvällen är TV fri (proppen uttagen pga renoveringen) Ersätter den gör ett gott samtal, en god middag samt en stund med en av mina favorit författare: Joyce Carol Oates.

Jag älskar att ha semester!
Published with Blogger-droid v1.7.4

5 kommentarer:

anna of sweden sa...

Vad mysigt det ser ut. Hoppas att huvudvärken är bättre idag!

Mamma sa...

Snyggt blir det. Är bilden spegelvänd eller?

LindaF sa...

Åh vad mysigt ni har det, blir så sugen på att komma ut :)Jag fick också upp ögonen för Oaks i somras, ska ner på stan nu (premiäråkning med vagn) och kolla om jag hittar första boken. Njut av semestern och hoppas din skitmigrän ger med sig snart, kram från mig och Alfred

Marie KJ sa...

Tack Anna, det var den tyvärr inte men idag tog imigranen. Värt mycket!
Mamma, bilden är inte spegelvänd, bara lite ommöblering under renoveringen!

Lollo sa...

Älskar din blogg Marie !
Du har så mysigt & fint <3
kram Lollo