18 augusti 2011

Medberoende

Någonstans har jag hört eller läst att manliga alkoholister fruar ofta börja supa för att hjälpa till att tömma flaskan fortare. Sådan har jag blivit. Inte vad gäller flaskor eller alkohol utan med renovering. Om jag målar, oljar, drar ur spik går det ju nästan dubbelt så fort tänker jag i hopp om att vi ska få mer tid att tjusa (*finare ord för hångel) I dag har vi även hunnit med IKEA och Bauhaus mellan strykningarna.
En av mina bättre egenskaper är att jag har lätt att bli glad åt tillsynes enkla saker. I dag har tre sådana inträffat:

1. Fyndat svenska färska kräftor för 230:- kg. Skall ätas i kväll.
2. Ingen huvudvärk (efter 07 åtminstone)
3. En luftventil skulle inhandlade då den gamla var sunkig och ful. Fanns inte i vår modell. Stålborste hjälpte inte men att diska den i kokhett vatten gjorde att all gammal påmålad färg släppte och den gamla fulventilen blev på ett kick en fin shabbychick ventil!

Nu har jag lämnat den hammrande mannen och sitter på stranden och lyssnar till vågskvalpet. En semesterdag kvar....

*författarens översättning
Published with Blogger-droid v1.7.4

2 kommentarer:

mammaxtre sa...

Så det är därför du hjälper till, för att få hångla :-)

Vad mysigt att sitta på stranden och fånga stunden. Ni har så fint. Förstår så väl att du njuter.

Ha det fint

Anonym sa...

Migränskit!
Inte kul - tycker så synd om dej! Har det blivit något bättre sen inderalen?
Njut av ert härliga ställe!!
Kram Maribel