28 augusti 2011

Älskar helger

Särskilt sådana där man gör saker. I fredags efter jobbet väntade mig ett glas bubbel hemma när jag kom hem (och mina favoritnötter) Det är ordning på min man :) Sen hojjade vi ner till La Cantina och åt underbart god mat!

IMAG0707

Jag åt tortellini och eftersom jag är en ständig banterska kan jag ju säga att jag åt bara tre stycken…Ljuvligt gott var det i alla fall. Efter den goda middagen cyklade vi vidare till Barolo för att ta en drink och fira Fredrik. Fredrik är en gammal barndomsvän med kärleken och bodde dörr i dörr med honom när vi träffades och blev kära, vi åt således middag och lånade kaffe av varandra tidigt i mitt och Magnus förhållande. Om Fredrik kan man säga så här: Otroligt social och trevlig prick som är omöjlig att inte tycka om. Han träffade Linda sent i livet och har nu som 39+ (fyller 40 nästa månad) blivit pappa för första gången. Jag säger som Fylking om både Linda och Alfred (bebisen) Äntligen!

IMAG0708

310527_1818459396353_1686202539_1297869_3645906_nBarnfri lördagsmorgon = morgonmys. Lovley. LT, DN, gott kaffe och varandra. Sämre kan man ha det!

Sol och varmt ute gjorde inte dan sämre. Ut till Getryggen for vi för umgänge och kräftätning med Maria och Björn. Några timmar på stranden prioriterades också (annars renoverar vi mest när vi där känns det som) Sen åt vi svenska kräftor och kantarell och ostpaj. Taktik-åt (dvs skippade brödet till förmån för fler kräftor) Mmmm, skaldjur det är fanimig det godaste jag vet. Satt ute i en underbar och varm (2011 sista?) sommarkväll.

Semestern 2011 002

När timmen blev sen gick vi in och spelade kort. Om det pratar vi inte mer. Men ni kan här se vad fint det blev med nya panelen och en fönsterbräda!

Semestern 2011 004

Vaknade 05,30 av att vinden ven och regnet smattrade mot tak och fönster. Mysigt må jag säga när man ligger inomhus med en varm och kär karlkropp intill sig (och en bra timing) Efter frukost och städning åkte vi hem. Väl hemma har vi läst, internetat och skedat i soffan. Jag har också övningskört lite med Axel som efter det hans pappa och jag separerade bott hos mig. Nu när pappans rum i källaren blivit ledigt har han valt att bo varannan vecka. Första pappaveckan just avklarad. Jag saknar honom varenda minut (men är såklart glad att han har en bra relation med sin pappa) Det händer mycket i hans liv nu och jag vill vara delaktig!

Snart ska vi se på Baksmällan på TV. Gick nyss på bio och mina söner säger att den är rolig. Utlåtande här lär komma….

            Ha en bra Söndagskväll och natt, på återseende i morgon!

4 kommentarer:

Lotta sa...

Vilken härlig sammanfattnng på en fin helg.

Kram!

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Fin helg du verkar haft! Baksmällan 1 är kul, baksmällan 2 går fortfarande på bio tror jag...men jag vet att den går att fultanka hem...;)

Kram

Lill-Åsa sa...

Vilken mysig helg. Både baksmällan 1 och 2 är jätteroliga. Som svar på frågorna om knarkarkvatren så skulle det i sånna fall vara inflyttning om tre veckor.

Anonym sa...

Härlig helg ni haft - skönt att tanka upp inför veckan!
Jag kommer att träna på worldclass from 1/9! Nära jobbet och gott om morgon och lunchpass! Få se om jag orkar kl 06:30!!

Kram Maribel