05 augusti 2011

En dag på stranden

Vaknade 06 trots ledig dag. Då var de det helt stilla ute. Vänslades med mannen tills han insåg att det inte skulle gå att somna om. Upp och åt frukost och sen tillbringade jag och Johanna en dag på (den alldeles egna) stranden. Mannen snickrar på uteköket och Malin gillar inte solen så mycket. Det blåste alldeles lagom för att man inte skulle känna att solen tog så nu har jag en fin (eller ful)  kräftröd ton i huden (smaksak). Hem till stan efter det, barnen vill träffa kompisar och vi skall på 40-års kalas i morgon.  Grillat otroligt god lax med egenodlade rödbetor. 

                                    Ha en bra helg alla bloggläsare!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Egenodlade rödbetor, det är stort tycker jag.

Kram från mig, jag som ska ta sovmorgon imorgon :-)

Åsorna sa...

Vi vaknade klockan 07.00 på en lördag morgon. Nästan lika illa det. Solen lyser även här och vi tänkte nog ta en sväng till stranden. Vi har dock ingen alldeles egen strand att hänga på :)
Så det går att bränna sig i augusti? Får se hur stark solen är här under den sista vintermånaden

Kram