26 juli 2011

Borrelia

IMAG0654

Jag tror baske mig jag drabbats av Borrelia? Vad kan det annars vara för märke jag har på låret, som för övrigt ser väldigt blekfett ut på bilden. Det vill jag dock lägga en liten dementi på. Den enda kroppsdelen där min kropp inte hamstrar fett är just på benen, och dom är (faktiskt) ganska bruna. Nåväl, jag har arbetat natt. Lugnt och jag gick hem lite tidigare och hann med ett tåg tidigare, tyvärr passade ingen buss detta tåg så jag fick ta en annan buss en bit och gå resten. Gjorde ju inte mycket då jag ämnar röra på mig mer än tidigare. I morgon bitti skall jag till doktorn med min huvudvärk (evighetsproblemet) Hoppas han har tid att slå ett Getöga på min eventuella Erythema migrans.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kan helt klart vara borrelia. Men det tar man ju hellre än TBE..... Tycker dock att du borde uppmärksammat fästingen!

Fö så tänkte jag; undrar vem smala ben det där är...eller är det en arm?

//Maribel, som har liiiite problem med att gå ordentligt idag pga träningsvärk!

Mamma sa...

Ja, det trodde ju jag när jag såg det! Men det ser ut att vara ett rundare märke nu! Kan ju höra ihop med huvudvärken. Hoppas verkligen han hittar nåt bot för den.
Lycka till

Lill-Åsa sa...

Aj! Ser nästan ut som ett ont blåmärke. Hoppas att doktorn kan bota allt!

Åsa E R sa...

Du har smala och fina lår och ljuset som blir när man fotar på nära håll blir aldrig smickrande.
Jag skulle ju fota min fot för några veckor sen och jag tror att jag tog 15 foton innan jag fick något som jag ens kunde tänka mig att lägga upp.
Nu är jag nyfiken på vad doktorn sa om huvudvärken och ditt märke på låret. Ser fram emot morgondagens blogg.
Kram kram